الرئيسية / عربي ودولي..Arabisch en internationaal / سلطنة عمان تشارك في الاجتماع الوزاري

سلطنة عمان تشارك في الاجتماع الوزاري

Oman participates in GCC ministerial meeting with UK Foreign Minister

The Sultanate of Oman took part in the ministerial meeting held in the UK today between the GCC states and the United Kingdom (UK).

Oman’s delegation was headed by Sayyid Badr Albusaidi, Foreign Minister.

The meeting discussed topics pertaining to enhancing and following up the action plan agreed by the GCC states and the UK particularly those topics related to pressing ahead with entering into a free trade agreement between the two sides.

In order to bolster Gulf-British relations, the ministers explored a range of projects aimed at boosting partnership between the parties in all spheres and promoting common interests and benefits that would lead to further prosperity.

The ministers also exchanged views on regional and international issues and developments of common interest. They also reviewed ongoing endeavours to solve crises through dialogue and peaceful, political means to achieve security and stability.

سلطنة عمان تشارك في الاجتماع الوزاري بين مجلس التعاون والمملكة المتحدة

 

ترأس معالي السيد بدر بن حمد بن حمود البوسعيدي وزير الخارجية وفد سلطنة عُمان المشارك في الاجتماع الوزاري بين وزراء خارجية دول مجلس التعاون لدول الخليج العربية والمملكة المتحدة الذي عقد اليوم في شفننج بالمملكة المتحدة.

تم في الاجتماع بحث المواضيع المدرجة في جدول الأعمال والمتعلقة بتعزيز ومتابعة خطة العمل المتفق عليها بين دول المجلس والمملكة المتحدة خاصة فيما يتعلق بالمضي قدما للدخول في اتفاقية تجارة حرة بين الجانبين.

وتوثيقا للعلاقات الخليجية البريطانية، تشاور أصحاب المعالي الوزراء حول عدد من المشاريع الهادفة الى تعزيز وتعميق الشراكة بين الدول الأطراف في كافة المجالات ولتعزيز المصالح والمنافع المشتركة التي من شأنها أن تعود بمزيد من الازدهار . كما تم تبادل وجهات النظر حول عدد من القضايا والتطورات الإقليمية والدولية ذات الاهتمام المشترك والمساعي الجارية لمعالجة الازمات عبر الحوار والوسائل السياسية والسلمية تحقيقا للامن والاستقرار.

عن editor

شاهد أيضاً

هل يمكن لمشروع فيلم بعد الإنتاج أن يستفيد أكثر من مرة واحدة من الدعم؟

عبد الرحيم الفقير الادريسي يوقع الصفحة السينمائية ***************************************************** لا يمكن لمشروع فيلم أو لفيلم بعد …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *